Életmódváltás

Az emberek többsége sajnos csak akkor foglalkozik ezzel a kérdéssel, amikor már baj van, és az életmódváltás nem alternatíva, hanem a túlélés záloga.

Jómagam is sajnos ebbe a csoportba tartozom és a legtöbben így vagyunk ezzel. Szerintem ez az egyik legnehezebb feladat egy ember életében. Feladni a régi jól megszokott mintákat és egy teljesen új mintát kialakítani.

Ebben a témakörben a természetgyógyászat egészségfogalmát hoznám példaként.

Az egészség a természettel harmonizáló:

  • testi, energetikai
  • lelki, szellemi, életszemléleti
  • szociális

dinamikus egyensúlyi állapot.

Tehát meg kell gyógyítanunk a testünket, a lelkünket és jól kell éreznünk magunkat a világban.

A változásokat először testi szinten kell kezdenünk, mert ez a „legegyszerűbb”, hiszen a tünetek is itt jelentkeztek, a többi már nem olyan kézenfekvő és nem is csak kizárólag rajtunk múlik.

  1. A táplálkozás megreformálása!

Ebben a témakörben vannak bizonyos betartandó egyetemleges szabályok, de a részletek már teljesen egyéniek, hiszen mindannyian mások vagyunk, és ami egyikünknek gyógyír, azt lehet, hogy a másikunk nem tudja megenni.

Tehát nagyon fontos a személyre szabott étrend összeállítása!

Általánosságban azonban vannak mindenki által kerülendő élelmiszerek, főleg az ösztrogéndominancia állapotában:

Fogyasszunk megfelelő mennyiségű folyadékot (lehetőleg tisztított vizet)!

Lehetőség szerint vásároljunk organikus (bio) húsokat, halakat, melyek hormonmentesek, valamint olyan zöldségeket és gyümölcsöket, melyeken nem permeteztek!

Tejet és tejterméket csak megbízható forrásból fogyasszunk, amely nem tartalmaz sem xeno-ösztrogént, sem növekedési hormonokat (házi és biotej)! A kecske- és juhtejet és tejtermékeket részesítsük előnyben, mivel ezekben nincs az a fehérje, ami gyulladást okozhat!

Kerüljük a gyorséttermi, félkész, instant, tartósítószert és adalékanyagokat tartalmazó élelmiszereket!

Kerüljük a kávé fogyasztását!

Minimalizáljuk a cukor és édesség fogyasztását! Inkább mézet (mértékkel), rizsszirupot, xylitet, steviát fogyasszunk, de semmi esetre sem szintetikus édesítőszereket és cukorpótlókat!

Együnk minél több nyers zöldséget és gyümölcsöt!

Kerüljük a keményítőben gazdag élelmiszereket, mint a burgonya!

Kerüljük a fehér lisztből készült kenyerek és finomított szénhidrátok fogyasztását!

Kerüljük a transz-zsírokat, mint pl. a sült burgonyát!

Ne korlátozzunk só-fogyasztásunkat, de ne is sózzuk túl ételeinket! Ha nem tengeri sót használunk, akkor arra figyeljünk oda, hogy mindenképpen valódi nátrium-klorid legyen, semmi esetre sem kálium-klorid!

Tartsuk szem előtt a következő népi bölcsességet: „Reggelizz, mint a király, ebédelj, mint a polgár, vacsorázz, mint a koldus.”

Kerüljük a szélsőségeket: túl zsíros, fűszeres, csípős, savanyú, sós, hideg és forró ételeket!

Tehát reggelizzünk bőségesen, és ha lehet, délelőtt 10 óra előtt! Ebédeljünk 12 óra körül és uzsonnázzunk délután 3 körül! A vacsora történjen meg délután 6-7 óra magasságában és lefekvés előtt csak néhány alacsony glikémiás indexű falatot együnk! Törekedjünk arra, hogy inkább naponta többször étkezzünk és mindig kis porciókat fogyasszunk! Tanuljunk meg újra rágni és ne habzsoljunk!

  1. Testmozgás bevezetése

A testmozgás hiánya fizikai, szellemi és lelki leépüléshez vezet. Szükséges a csontrendszer, izomrendszer és az immunrendszer megfelelő működéséhez.

Itt is kerüljük azonban a szélsőségeket, nem jó, ha hirtelen minden nap elkezdünk kemény edzésekre járni két okból sem. Az egyik, hogy a nőgyógyászati problémáknak nem tesz jót a túlfeszített testedzés és az ugrálás, valamint a sok esetben felmerülő mellékvese fáradságot sem szabad tovább terhelni.

Válasszunk rendszeres, nem túl megterhelő mozgásformát!

  1. Alvás, pihenés, stresszoldás

Az éjfél előtti alvás pótolhatatlan, ezért lehetőség szerint 22 óra körül érdemes lefeküdni!

  1. Lelki háttér

Nagyon fontos, hogy a betegségek kialakulásának első színtere a lélek megbetegedése, a test már csak akkor következik, ha nem halljuk lelkünk segélykiáltásait.

Ha összegezni szeretném, akkor az életmódváltásban mind a 4 színtér egyformán fontos, ha szeretnénk kimondani azt a mondatot!

Úgy érzem, teljesen egészséges vagyok, és jól érzem magam a világomban, a világban!